Een 0800–nummer is een servicenummer dat altijd gratis is binnen Nederland. Jij als eigenaar betaalt de gesprekskosten.
Ben je ondernemer en wil je een zakelijk 0800-nummer, maar liever geen vast abonnement? Bij CallVisie kun je via een prepaid module het nummer aanvragen en gebruiken. Een 0800-servicenummer via CallVisie heeft veel voordelen: van eenvoudig opwaarderen via onze website tot het inschakelen van een antwoordservice. We vertellen je graag meer over hoe het werkt bij CallVisie!
Prepaid 0800-nummer: hoe het werkt
Een prepaid 0800-nummer aanvragen of verhuizen naar CallVisie is heel gemakkelijk. Lees hieronder hoe het werkt.
- Meld je aan via de website
Aanmelden kan eenvoudig via de knop hieronder. - Kies een 0800-nummer of porteer (verhuis) je huidige servicenummer naar CallVisie
Je ontvangt van ons inloggegevens. Kies een 0800-nummer en bepaal wat je met dit nummer wilt: bijvoorbeeld doorschakelen naar je mobiel of gebruik onze antwoordservice om jouw telefoontjes te beantwoorden.
Bij deze stap kun je ook een verhuisverzoek doen van je huidige 0800-servicenummer. - Waardeer je tegoed op
Al onze diensten zijn op prepaid-basis. Je dient voor een servicenummer minimaal €50,00 op te waarderen via een Ideal-betaling. Alle gebruikte diensten worden verrekend met dit tegoed. Zie ook onze tarieven. - Je 0800-nummer is na activatie of verhuizing naar CallVisie actief! Je kan gebeld worden op dit nummer
Zolang je tegoed hebt, kun je gebruik maken van onze diensten. Je krijgt een melding als je tegoed bijna op is.
Wat kost een 0800-nummer van CallVisie?
Voor een 0800-nummer van CallVisie heb je geen vast contract nodig. Wij werken met een prepaid service. Zolang je saldo op je account hebt staan, kun je je nummer gebruiken. De vaste kosten voor een 0800-servicenummer zijn €9,95 per maand.
Als je een het nummer naar ons verhuist of (opnieuw) activeert, betaal je €25,00.
Gebruik je onze antwoordservice of word je gebeld op jouw 0800-nummer? Dan gelden deze tarieven.
Antwoordservice voor 0800-nummer
Het nummer is bij uitstek geschikt om te laten beantwoorden door onze Antwoordservice.
Al vanaf €1,25 per gesprek neemt één van onze medewerkers op werkdagen tussen 8.00-18.00 uur de telefoon voor je aan. Hij of zij vraagt naar de naam en bedrijfsnaam van de beller, het telefoonnummer en uiteraard het onderwerp. Deze gegevens ontvang je per e-mail. Zo ben je snel op de hoogte van wie je gebeld heeft en waarom.
Je kunt deze dienst desgewenst zelf op elk moment van de dag in- of uitschakelen.
Meer weten over 0800-nummers van CallVisie? Lees onze veel gestelde vragen.
Wat is een 0800 nummer?
Een 0800 nummer is een servicenummer. Een nummer dat begint met de nummers 0800 is gratis voor de beller. Ook wanneer je met je mobiele telefoon belt. Wanneer je kiest voor het service nummer, dan bied je een gratis telefonisch service aan je klanten en betaal je als organisatie de gesprekkosten.
Wanneer je dus kiest voor een servicenummer dat begint met de genoemde reeks, betaalt diegene die het nummer gebruikt servicekosten of een vergoeding aan de telecomaanbieder, dat is in dit geval Callvisie. Het is wel belangrijk om te weten dat deze kosten hoger kunnen zijn dan bij mobiel bellen. Het is daarom toe gestaan dat jij als organistje het nummer niet bereikbaar maakt met een mobiele telefoon.
Wie gebruiken een 0800 nummer?
Het servicenummer wordt voornamelijk gebruikt door bedrijven en organistjes die een extra, gratis service willen aanbieden. Deze bedrijven kunnen bijvoorbeeld veel gebeld worden en dat ze geen personeel hebben om iedere keer de telefoon aan te nemen. Maak in dat geval gebruik van onze telefoon(be)antwoordservice. Daarnaast kiezen bedrijven voor zo’n servicenummer omdat de personeelskosten te hoog worden. Zo’n servicenummer biedt daarvoor de oplossing. Echter, om de kosten te drukken, kunnen bedrijven, organisties en instellingen er voor kiezen om het 0800-nummer buiten bedrijf te stellen en het servicenummer te vervangen door een 0900-nummer. Bij een 0900-nummer mag het desbetreffende bedrijf zelf de kosten bepalen en dit kan het bedrijf vaak al doen voor een bedrag tussen de € 0,00 en € 1,00. En dit is vaak een lager tarief dan in vergelijking met het 0800 nummer.
Voordelen van het servicenummer
- gratis voor jouw beller
- Geen vast contract
- Eenvoudig aanmelden met e-mail
- Prepaid opwaarderen via de website
- bereikbaar via de app
- Ook op jouw eigen VOIP-telefoon
- Flexibel doorschakelen
- Telefoon (be) antwoordservice mogelijk
Waarom kiezen bedrijven voor zo'n servicenummer?
Over het algemeen verleent een servicenummer een klantvriendelijke, professionele uitstraling. Daarnaast is het servicenummer gratis voor bellers. Daarnaast kun je met een 0800-nummer zelf de naam verzinnen. Dus je zou eventueel (0800-JOUW-BEDRIJFSNAAM) kunnen gebruiken. Wanneer je de naam van je bedrijf gebruikt, kan dit een positieve boost geven op je marketingactiviteiten.
Waar komt het servicenummer vandaan?
Het service nummer dat begint met 0800 is over komen waaien vanuit de Verenigde Staten. Daar waren deze zogenoemde toll-free nummers zeer populair. Het verschil met Nederland is dat ze in de VS beginnen met een 1 in plaats van een 0. Bijvoorbeeld: 1-800-CARS
Het servicenummer is een persoonlijk telefoonnummer van een organisatie. Bovendien staat het tarief voor de beller vast; en dat is dat er geen tarief is, want bellen naar een 0800 nummer is altijd gratis
Kun je met een 0800 nummer bellen vanuit het buitenland?
Nee, bellen naar het buitenland met een servicenummer is niet mogelijk. Dit heeft twee redenen:
- Buitenlandse bel netwerken voeren niet de reeks 0800, kijk maar eens naar de Verenigde Staten, daar begon het al met een 1-800
- In het buitenland hanteren ze andere belkosten. Dit werd een erg ingewikkeld verhaal met het doorbereken van de werkelijke kosten die een bedrijf of instelling diende te betalen.
Om deze reden heeft het internationaal bellen geen voeten in de aarde gekregen.
Ben je na het lezen van dit artikel overtuigd, dat je een service nummer nodig hebt? Neem dan contact met ons op/